Schuur tegen woning

Bask

  • #1
Hoi,

Ik ga een nieuwe schuur (houtskalet) bouwen naast/tegen de zijkant van mijn woning.
Er staat nu een schuurtje op dikke opsluitbanden met tegels in het midden.
Dit staat nu 2,5 jaar en is niet gaan verzakken.

Nu twijfel ik of ik een betonrand moet storten en hier de nieuwe schuur op plaatsen. Voor het toekomstige verzakken en scheefhangen van deuren zou dat wel ideaal zijn.

Waar ik vooral over twijfel is hoe ik de schuur plaats, 15 cm los van het huis of tegen het huis aan bevestigd. Als de schuur los staat dan kan ik niet meer bij de kant van de schuur die tegen het huis aan staat en is het afwerken van de dakrand aan die kant lastig.

Wat is het risico als ik de schuur vast maak aan het huis als hij gaat verzakken?
Heeft iemand een goed idee hoe ik (als de schuur los staat) de dakrand van het platte dak af kan werken?

Alle tips en trucs zijn welkom.

Groet,
Bas
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Een schuur maak je niet vast aan het huis. Dat staat los van eventueel onderhoud aan die kant, want je kan het nog steeds gewoon tegen elkaar aan bouwen.

Wat voor fundering nodig is hangt af van de grondsoort en het gewicht en opbouw van de schuur. Komt er een betonvloer in de schuur? Maak dan een vorstrandfundering.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu