Schuur opnieuw inrichten

Frans55

  • #1
Mensen,

Ik heb mijn schuur leeggehaald en die wil ik opnieuw gaan bekleden.
Aan de ene kant van de muur komt een werkkast met tafel.
Wat kan ik op de wanden doen (iets van hout bv).
En op het plafond wil ik inbouwspotjes.
Gipsplaten tegen de balken.

Kan ik ook laminaat op de grond leggen?
Moet ik de wanden eerst vochtvrij maken (alle wanden zijn eensteens gemetseld).

Wie heeft er goede ideeën voor me.

Als het erg warm is lekt er teer tussen de zaagselplaten heen.
Is hier ook een oplossing voor?

Alles bij elkaar vraag ik wel wat veel, maar goede tips kan ik wel gebruiken.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Gaat u er in wonen? :wink:

Om met het belangrijkste te beginnen nl. de lekkage van de teer of mastiek waarmee het dak gedekt is.

Neem een plank van 10 cm breed en een aantal blokjes van 2 a 3 cm in het vierkant, spijker of lijm de blokjes op de plank en zet dit met een lat tussen vloer en plafond vast tegen het plafond. De blokjes dienen als afstand, zorg dat de naad die lekt in het midden van de plank zit.

Hierna dichtschuimen met purschuim, doe dit alles ook met de naden die nog niet lekken, gegarandeerd dat dit in de toekomst gaat gebeuren.

Zorgt u ook voor ventilatie tussen de balken en het gipsplafond, gewoon tussen de balken een paar gaatjes boren in de muur.

De wanden kunt u ook stucken, dat lijkt mij i.v.m. vochtdoorslag een betere optie dan hout.

Wanneer de vloer en de ruimte goed droog is kunt u laminaat leggen, een andere optie is betonverf.

Succes.
 

Frans55

  • #3
Nee, ik ga er niet in wonen maar een opknapbeurt zou er iets anders uitzien.

Dat van dat purschuim is een goed idee.

Ik dacht voor de wand waar de werkkast komt om daar een plaat tegen te doen i.v.m. je gereedschap die je dan kan ophangen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Geen probleem zolang u er voor zorgt dat er ventilatie is achter de wandplaat, een paar latten zo om de 30 cm van boven naar beneden, de onder en bovenkant openlaten voor de ventilatie.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu