Schuin dak garagekamer isoleren: dampremmende folie?

SDH

  • #1
Goedemorgen,

Onlangs hebben wij een huis gekocht met een werkkamer boven de garage. Deze kamer heeft een schuin dak zonder isolatie. Dat ben ik gaan isoleren en wilde dat met een folie gaan doen (glaswol met damplaag),

De aannemer adviseerde mij dat echter niet te doen. Huis moet ademen. Uiteindelijk zijn advies opgevolgd en “ normale
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het beste is op de balken de damremmende laag aanbrengen en vervolgens de latten. De latten zo dik of hoog dat de schroeven van de gipsplaten niet de dampremmende laag kunnen doorboren.
Je krijgt veel gaatjes in de dampremmende laag als je de gipsplaten gaat schroeven.
Dan ligt het eraan hoeveel vocht van de warmtestroom gaat er door de gaatjes en kan dat door de bestaande lagen van je dak uitdampen.
Bepalend is dan waar uit of wat voor lagen en hoe dik zijn deze voorbij de isolatie richting buiten.
Aannemer met grijs haar?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
De folie kan over de rachels. Zolang de gipsplaatschroeven dan in de rachels gaan, heb je geen noemenswaardige gaten. Rondom de folie op de wand plakken.
 

SDH

  • #4
Dank voor de reacties! Ik ga even kijken wat het beste gaat werken, op of onder de rachels.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu