Schuifdeuren zonder bovenrails bij kledingkast

Marinosini

  • #1
Hallo,

Ik ga een inbouw kledingkast maken maar ik heb niet veel ruimte voor deuren ivm het bed. Daarom wil ik graag schuifdeuren gebruiken, maar een aantal deuren hebben een schuine bovenkant ivm de schuine wand. De kast is aan de linkerzijde voor 114cm recht, maar dan schuin tot 212cm hoogte. Aan de rechterzijde is hij recht.

Ik heb al gewerkt met het storemax systeem, maar alleen voor rechte onderdeuren. Omdat de bovenkant schuin is kan ik volgens mij geen rails gebruiken daarvoor, toch zie ik afbeeldingen van schuifdeuren die zo werken (zie afbeeldingen).

Weet iemand hoe ik dit het beste op kan lossen?

 

Marinosini

  • #2
Hier nog een afbeelding van de plek waar de kast moet komen. Links zit een gaat naar een stuk berging en daarnaast een lage schuifdeur.

 

DSR9500

  • #3
Voor de deuren zonder rechte bovenkant
de rails lager monteren.
namelijk net ff lager dan onderkant van de schuine bovenzijde. :wink:
 

Marinosini

  • #4
Bedankt, ik heb het even bekeken maar ik zie dan nog een probleem. Als ik volledig schuifdeuren maak dan kan ik de deuren rechts niet naar links verplaatsen ivm het schuine dak. Dan zou ik daar dus gewone deuren moeten zetten, maar dan kan ik de rails voor het lage schuine deel niet meer plaatsen omdat ik scharnieren voor de deuren moet plaatsen.

Ik zit nu te kijken naar vouwdeuren zoals bijv. hier https://www.praxis.nl/voordemakers/klusadvies/inloopkast-met-louvre-vouwdeuren.pdf

Daar zijn mooie systemen voor van bijv. Henderson maar vanwege de schuine wand kan er geen bovenrails zijn. Ik heb ze nog niet gevonden met alleen onderrails. Ik zou dan bijv. 2 vouwsystemen kunnen maken voor 5 deuren van 40cm.

Klinkt dit logisch of doe ik te moeilijk?
 

DSR9500

  • #5
Mbt schuifdeuren, er is inderdaad bovenaan maar kort deel recht. Dus past niet mbt schuiven.

Mbt Louvre deuren... Hoe ga je die deuren dan aan de bovenkant bij het schuine gedeelte afwerken ?

Misschien een idee om naar rechts draaiende deuuren te plaatsen en het restant opvullen met vaste wand met inlegplanken er achter
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu