Schroeilucht Brandt Type WA 9002317 Mod. WFH 1665D

Spanker

  • #1
Beste lezer,

Begin januari 2008 heb ik de lagers en koolborstels vervangen. Gisteren werd een was normaal afgewerkt. Na het apart centrifugeren van andere was hing er een enorme schroeilucht en lag de aardlekschakelaar eruit.
Ik heb de motor eruit gehaald. De koolborstels hebben nog slechts een lengte van 10 en 13 mm. Die van 10 mm is zelfs gespleten.
Na het plaatsen van de borstels in januari is er altijd een zacht tikkend geluid geweest waarvan ik dacht dat ze zich nog moesten zetten. Ik heb nu de collektor gereinigd. Twee plaatjes zijn meer koperkleurig dan de rest en als ik nu zacht mijn vinger op de draaiende collektor houd dan liggen deze twee wat hoger.
Ik weet niet wat nu het beste is, weer nieuwe koolborstels proberen of zoeken naar een andere motor?
 

Pepjo

  • #2
Kun je de plaatjes niet gelijk buigen met de andere ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Wanneer de lamellen van de collector iets hoger staan is het helaas het einde van de motor.
Misschien kunt ergens een gebruikte kopen en die er in zetten, let goed op dat het exact dezelfde motor is.
 

Spanker

  • #4
Bedankt voor jullie snelle reaktie.
Ik heb nog de lamellen kunnen terugbuigen en nog redelijke borstels geplaatst. De machine werkte bij centrifugeren op 900 toeren. Bij 1600 toeren lag de aardlekschakelaar er gelijk weer uit. Nogmaals op 900 geprobeerd maar hij ging steeds langzamer lopen met een smerige schroeilucht.
Ik ga er dus vanuit dat de motor helaas op is en ben nu aan het zoeken naar een gebruikte. Dit lijkt mij het beste voor een toestel van 4 jaar oud.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
U kunt nog proberen of de motor onder de coulance regeling valt, neem contact op met de fabrikant/importeur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu