Schrobvaste verf op gestucte wand

AnoukE

  • #1
Hallo klussers,
Wij hebben de wanden in ons toilet net laten stucen met een lambrisering, met het idee de lambrisering in een kleur te schilderen ipv de wand te betegelen. Maar hij moet natuurlijk wel goed schoon te maken zijn. Ik had al gehoord van schrobvaste latex, maar je schijnt ook gewoon lakverf voor buiten te kunnen gebruiken. Ik heb zelf het idee dat je dan nog minder kans hebt op vlekken, maar misschien maakt dat niets uit... Heeft iemand een tip wat beter zou zijn om te gebruiken? Voor- en nadelen? En moet bij gebruik van lakverf de wand eerst voorbehandeld worden? De muren zijn mooi glad gestucd en afgewerkt met arduplan.
Groeten,
Anouk
 

Jac

  • #2
Aangaande de muren,allereerst licht schuren met schuurpapier korrel 220.
De muren na schuren, voorstrijken om zuiging te voorkomen.
Je kunt een aantal produkten gebruiken, latex voor buiten SATIN met een lichte eiglans, makkelijk schoon te houden, ook is mogelijk een vloerverf 2k. in veel kleuren verkrijgbaar.
Om er zeker van te zijn dat het schoon blijft en schoon te houden is kun je na het aanbrengen van TWEE lagen Latex en/of vloerverf het afwerken met een blanke lak.
Tip gebruik de goede roller en kwast (schilder kwast), geen weggooi om aanzetten te voorkomen.

Succes Frens :wink:
 

AnoukE

  • #3
Bedankt Jac, goed idee die latex voor buiten met een beetje glans, daar ga ik achteraan. En schuren ook.
Groeten, Anouk
 

H@ns

  • #4
Er is ook glanzende muurverf te koop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu