Schimmel in onderplaten op betonnen vloer

Peter Kr

  • #1
Wij hebben in onze woonkamer een betonnen vloer op zand. Er zit geen kruipruimte onder.
Op deze vloer zit een dunne vloerbedekking gelijmd (naaldvilt, het was een klaslokaal).
Wij hebben op deze vloerbedekking onderplaten gelegd (groene vezelachtige onderlaag, hardboard bovenlaag), en daarop gedeeltelijk tapijttegels (bitumen rug) en gedeeltelijk zeil (vinyl) als toplaag.
Nu zit er vocht en schimmel in de oude vloerbedekking en de groene onderlaag.
Wat kunnen we daar aan doen? Als de oplossing een dampdichte laag is, moet de oude vloerbedekking er dan af?
Alvast bedankt voor een reaktie. Peter Krechting
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ik zou zelf een vloerbedekking aanbrengen die dampopen is.
Maar het ligt eraan hoe vochtig het is.
Ik heb namelijk het idee, ervaring met een oud huis, als je dit vocht gaat opsluiten dat het zich gaat doorzetten naar de muren.
*wgb*
 

Millew

  • #3
Het vocht uit de vloer zit nu ook al opgesloten door de bitumenrug en het vinyl. Met het aanbrengen van een dampremmende laag verandert er dus niets aan de situatie.

Naar mijn mening zal je de oude vloerbedekkingen tot op het kale beton weg moeten halen en de betonvloer ook eerst goed schoonmaken, alvorens de dampremmende laag aan te brengen.
Het idee dat er onder de dampremmende laag nog spul zit, dat kan gaan rotten en schimmelen, vind ik niet zo'n prettig idee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu