Schilderklaar gestucte muur ongeschilderd laten?

Printertje

  • #1
Mijn nieuwe huurwoning wordt schilderklaar gestuct opgeleverd. Omdat ik hem bij einde huur (misschien wel volgend jaar) ook weer zo moet opleveren, overweeg ik om de muur niet te sauzen. Hij is mooi glad en wit gestuct, dus voor het oog hoeft het niet.

Kan iemand mij vertellen wat de evt. gevolgen zijn van niet schilderen? Ik denk aan afgeven, stof, makkelijk te beschadigen etc. Of valt dat mee?

Alvast bedankt, C
 

KlusRob

  • #2
Op zich kan het geen kwaad om niet te sauzen.
Alleen vergis je er niet in, dat stucwerk niet bepaald wit is, ook al lijkt het wel zo...
Bij ons leek de netgestuucte muur ook wit, totdat we gingen sauzen met een witte verf. Toen leken de ongesuasde delen vies-geel alsof er jarenlang iemand in de kamer had zitten te roken.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
M'n klushok is ook niet geschilderd (met roodband gestuct). De muur geeft een klein beetje af, is slecht te reinigen (snel vuil) en een klein beetje stoffig. Ik zou dit niet willen in leefruimtes.

Ze bedoelen toch niet dat je verf er weer af moet halen als je vertrekt? Dat heb ik nog nooit gehoord.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Schilderklaar gestuct opgeleverd.... zou dat kunnen betekenen dat je er dan een muurverflaag overheen kan doen? :mrgreen:

Inderdaad: gestucte muren lijken wit totdat je r een laag puur witte muurverf op zet. Ik neem aan dat de huiseigenaar het juiste wel prettig zal vinden als u de muur netjes gaat sauzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu