Schilderen zonder stof?

Jeff11

  • #1
Ik ga in de kamer deuren en kozijnen schilderen.
De vloer is een betonnendekvloer, hoe krijg ik geen stof als ik loop?
Is er ook een ander middel als de vloer nat maken?
 

EGeen

  • #2
- Folie
- sneldrogende verf
- dagje van te voren stofzuigen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Hang een stuk van de dunste folie die te koop is op in de kamer, een groot deel van de stof slaat op de folie, handig is de folie die over meubelen gelegd wordt bij het schilderen.
Dit als extra naast bovenstaand advies.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Radiatoren uit.
Radiatoren brengen de lucht in de kamer in een circulerende beweging.
Die lucht bevat altijd stofdeeltjes.

Alleen droogt je lak dan minder snel.
 

Red

  • #5
De meeste verontreiniging van je nieuwe verfwerk komt niet uit de lucht maar uit je kwast en eventuele doekjes die je gebruikt om de boel te ontvetten. Probeer op aan eengesloten dagen te blijven schilderen zodat je je kwasten niet weken ongebruikt laat, want de verf droogt er toch een beetje in en die komt los zodra je hem weer gaat gebruiken.

Ik maak het werk vlak voor dat ik ga schilderen schoon met een schilder schoonmaak middel icm een simpel microvezeldoekje (die pluizen nauwelijks). Deuren doe ik daarnaast direct voor het aflakken nog een keer afnemen met een kleef doekje.

Voor de rest inderdaad bovenstaande adviezen opvolgen en trek/tocht voorkomen en iedereen eruit jagen die er niets te zoeken heeft.

Wanneer je in de avond werkt met kunstligt, hou dan zeker ramen en deuren dicht, want voor je het weet zit de ruimte vol met muggen etc...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu