Schilderen wit meubelplaat (wit fineer) - Hoe???

Katarina

  • #1
Ik heb afgelopen weekend mijn allerallereerste klus gedaan, nl. het helemaal zelf bouwen van een groot caviahok :cool:
Het is gemaakt van witte meubelplaat, zeg maar van dat wit-gefineerde spul waar de bouwmarkten mee vol liggen. Mijn gedachte was dat ik de binnenkant van het hok wit zou laten (makkelijk schoonmaken) en de buitenkant schilderen in een kleurtje.

Hoe moet dat?

Want de Karwei-mdw zei vandaag tegen me dat je dat helemaal niet kan schilderen en dat ook primen geen zin zou hebben omdat dat de lijmlaag tussen het fineer en de plaat zou oplossen. :shock:

Tips anyone?

Groetjes
Katja
 

Toon

  • #2
Ontvetten, licht opschuren, kunststof primer, licht opschuren, 2 laklagen aanbrengen. Tussendoor natuurlijk even licht opschuren.
 

renehi

  • #3
Je kunt het wel degelijk verfen, mijn zelfgemaakte speakers met een fineer laagje heb ik 10 jaar geleden geverfd en is nog steeds goed in de verf. Ik zou trouwens de binnenzijde afkitten met siliconenkit ivm met vocht. Daar kunnen die zijkanten van die platen niet zo goed tegen. Ook de plaat zelf is wel vochtgevoelig, dus regelmatig schoonmaken dus ... :)
 

Katarina

  • #4
Bedankt voor de tips, ik ben gelijk aan de slag gegaan! :D
 

Katarina

  • #5
Voor de liefhebbers:
Een foto van hoe het is geworden!

Binnenkant wit gelaten, buitenkant donkerbruin gelakt:

 

Toon

  • #6
:prima:
 

Ellen2

  • #7
Mooi hok zeg !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu