Scheuren, vlekken en gaten in spachtelputz herstellen.

Wdegeus

  • #1
Beste klussers,

Vorig jaar hebben wij in onze nieuwbouw woning spachtelputz laten aanbrengen. Echter omdat het nieuwbouw is, is alles nog gaan werken en zijn er veel scheuren ontstaan.

Daarnaast hebben we ook wat vlekjes op de muur, die wij hebben geprobeerd schoon te maken. Echter is de korrel hier dus nu weg en zijn het lelijke plekken.

Ik zou de scheuren graag op willen vullen en de vlekjes wegwerken in hoeverre dat mogelijk is. Heeft iemand tips hoe ik dit zelf kan doen?

Voor de zekerheid wat foto's toegevoegd!


Groet,
Willemijn
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Zijn de hoeken ingesneden na het stucen/putzen? Wat zegt de stucadoor/schilder hiervan?
 

Wdegeus

  • #3
Dit weet ik eerlijk gezegd niet, wij waren op vakantie toen dit voor ons is gedaan. Mijn ouders hebben de controle destijds waargenomen.

Helaas nog geen reactie van de schilder zelf, maar ben bang dat dit niet binnen "de garantie" valt. Aangezien ze bij nieuwbouw het advies geven deze behandeling niet gelijk te doen bij je muren, omdat het nog gaat werken. Echter hebben wij hier dus wel direct voor gekozen.

Vandaar dat ik wil inventariseren wat onze verdere mogelijkheden zijn.
 

Hijlko

  • #4
Ik heb deze week scheurtjes in de spachtelputz (kleur wit) gerepareerd met een injectiespuit en witte latex. 10cc spuit voor de helft volgezogen met witte latex, daarna de naald erop en van boven naar beneden een streepje latex op de scheur aangebracht. Steeds na zo'n 10-15cm even afdeppen met keukenrol. Van boven tot onder (mijn plafond is slechts 240cm hoog) kostte me een half uurtje. Nu zo goed als onzichtbaar. Ik kan me voorstellen dat je precies in de hoek eerder acrylaatkit aanbrengt.

 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu