Scharnieren voor kastdeuren

Krist

  • #1
Hallo,

Ik zou een tv kast willen maken van 1m20 breed, dus met 2 deuren van elk ongeveer 60 cm, de ene naar links draaiend uiteraard en de andere naar rechts. De deuren moeten ook kunnen inschuiven, zodat de tv zichtbaar is. Nu is het probleem dat ik niet genoeg diepte heb, amper 45 cm, om die deuren te laten inschuiven. Dus de kastdeuren blijven minimum 15 cm uitsteken. Nu had ik gedacht om ipv 2 deuren van 60cm er drie te maken van 40 cm. De rechtse deur zou ik gewoon naar rechts laten draaien om dan te kunnen inschuiven. De middelste deur zou ik willen bevestigen aan de linkse, zodat het een deur lijkt van 80 cm die naar links open zou draaien. Eens die kastdeur volledig open zou ik die middelste deur gewoon willen toeplooien naar binnen toe zodat ik ook een deurkast overhoud van 40 cm en die ik dan gewoon kan inschuiven.(is dan wel dubbel zo dik maar dat is niet erg) Mijn vraag is nu kan ik een scharnier bevestigen tussen de linkse en de middelste deur aan de binnenkant en die niet vanbuiten zichtbaar is als de kast gewoon toe is, maar die toch kan samenplooien zoals hierboven gezegd of weten jullie een andere oplossing.

Ik hoop dat het niet te moeilijk is uitgelegd.

alvast bedankt
 

Alex S-B

  • #2
Pianoscharnier!! :D
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Ga eens kijken bij een ijzerhandel en vraag naar verborgen scharnieren.
 

Krist

  • #4
Bedankt.
 

H@ns

  • #5
Jan schreef:
Ga eens kijken bij een ijzerhandel en vraag naar verborgen scharnieren.
:lol: moet je dan naar een apart hoekje in het magazijn ofzo :mrgreen:

Maar serieus: er zijn speciale scharnieren van het merk Blum die een deur in de kast kunnen laten verdwijnen, weet even de naam niet meer.
Het vereist wel een speciale constructie van je kast.

Anders is er een scharnier dat de deur tegen de buitenkant van je kast kan laten draaien (270 graden scharnier)

Je kunt ook een vouwdeursysteem maken wat in een rail loopt, die komt dan wel in de kast ipv opliggend (voorslaand)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu