Roeste vlekken plafond

Peken

  • #1
Hallo,


Wij wonen sedert 2 jaar in onze nieuwbouw. Wij wensen te beginnen met het aanbrengen van de eerste beschermlaag verf. Op sommige plaatsen in het plafond komen er echter roeste vlekken door. Dit zou komen door de profielen die blijkbaar niet goed behandeld geweest zijn. Nu is onze vraag ; bestaat er een produkt dat we kunnen aankopen om de plaatsen te behandelen waar er zich roestvlekken bevinden of is het zo dat wij die vlekken opnieuw moeten loskappen en laten corrigeren door een stuckadoor ?

In de hoop dat wij dit kunnen oplossen met een produkt, dank ik iemand mij de naam/merk van het produkt te laten weten. Met oprechte dank voor een spoedige reactie
 

Fiesiekus

  • #2
Ik neem aan dat het geen roestende schroeven van gipsplaten zijn? De vraag is dan even wat de oorzaak van de roestplekken is. Als het wapening betreft is het zaak de bouwer/aannemer hier op aan te spreken; dit mag niet na 2 jaar al optreden.

Het kan ook ijzererts zijn dat in de stuc zit en is gaan oxideren. Dan kan het met speciale isoleer afgedekt worden, of verwijderen door met een schroevendraaier erin te pulken. Gat(en) weer opvullen en afwerken.
 

Peken

  • #3
Bedankt voor de spoedige reactie. Het betreft wel degelijk het betonwerk dat uitslaat. Wie in fout is daar zijn we niet echt mee geholpen ? Wij zoeken iemand die weet hoe we dit kunnen verhelpen ? Bestaat er een produkt, zo ja, wat is de naam van het produkt of dienen wij dit los te kappen ?

Bedankt
 

Fiesiekus

  • #4
Toch blijf ik erbij:
Fiesiekus schreef:
Als het wapening betreft is het zaak de bouwer/aannemer hier op aan te spreken; dit mag niet na 2 jaar al optreden.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Het is wel degelijk belangrijk vast te stellen wat de oorzaak is, de aannemer kan het niet goed gedaan hebben, de beton van de centrale is niet goed geweest etc.
Wanneer u dat niet laat onderzoeken bent u uw dure centen misschien kwijt aan oplossing van problemen die een ander veroorzaakt heeft, zeker wanneer het wapening betreft zou ik er niet op gokken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu