Roest cv leiding

Jero73

  • #1
Ik heb op een paar cv leidingen onder de cv ketel wat oppervlakte roest ontdekt.
Is er iemand die weet hoe dik deze leidingen zijn, roesten ze snel door?
Roest is er grotendeels nog af te schuren, als de leidingen dik genoeg zijn waarmee is het dan te behandelen zodat de roest niet verder gaat?
Onderstaand wat foto's.


Laatste foto is wat onduidelijk maar gaat om de achterste leiding die langs de vloer loopt
 

Blomm

  • #2
Ziet er uit als of het geen roest is maar de onderliggende kleur van de leiding?
Maar anders toch de oorzaak vinden heeft er ergens een lek gezeten ?
 

Jero73

  • #3
Wat ik in mijn bericht al zei, de roest heb ik eraf kunnen schuren deze kleur komt onder de roest vandaan.
De cv ketel heeft afgelopen winter gelekt dat is inmiddels gerepareerd, de leidingen die onder de cv ketel zitten zijn vochtig geweest dit vocht zat deels onder de isolatie vandaar dat ik het nu pas zie.
Als de leidingen dik genoeg zijn wil ik ze eigenlijk bewerken met iets dat het ook echt niet meer verder roest.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #4
Leidingen zijn ongeveer 1,5mm dik een beetje roest kan geen kwaad spuit er wat zinkcompound op als de leidingen koud zijn
 

Jero73

  • #5
Bij een aantal hoekjes kom ik niet met Schuurpapier, kan zink compound ook deels over de roest heen?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu