Rioleringsplan - oud leidingwerk gebruiken

Max v

  • #1
Beste klussers

Momenteel bezig met het verbouwen van mijn eerste huisje. Het is een rijwoning van in het jaar 64, vrij oud dus en nooit iets aan vernieuwd.

Ik ben een leek maar wil zo veel mogelijk zelf doen en probeer zo veel mogelijk zelf uit te zoeken.

Nu ben ik mij momenteel aan het verdiepen in het rioleringsplan.

Mijn vraag:
a) er ligt een soort van vetput/sifonput in de tuin, daarop ligt de overloop van de aanwezige waterput aangesloten alsook de afvoer van de afwasbak van het bestaande keukentje. Vanuit deze put ligt er dan een buis die in een rechte lijn onder de fundering van het huis doorloopt (bruin/rood - achtig gebakken soort buis)en eindigt onder het voetpad in een sifon volgens het plan.

-> nu wil ik een uitbouw doen dus een nieuwe funderingsplaat laten gieten bovenop waar de bestaande regenput en sifonput zit. Ik wil een nieuwe regenput plaatsen achteraan de tuin. De oude sifon en regenwaterput dichtmaken met steenpuin. Nu had ik gehoopt om de bestaande leiding die onder het huis doorloopt eventueel te kunnen gebruiken als overloop van mijn regenwaterput en op deze manier een RWA afvoer (gescheiden stelsel) te kunnen leggen. Dus de overloop van mij RWP er op aan te sluiten. Zou dit ok zijn? Is die oude leiding te gebruiken hier voor? Ik zie niet meteen een andere optie aangezien de overloop van mijn waterput onder de plaat heen moet lopen en ik die anders moet openbreken(woning staat op palen)...