Reservoirlampje siemens wasdroger WT46E100NL

Ramdoo

  • #1
Het reservoirlampje van mijn Siemens wasdroger WT46E100NL blijft branden, terwijl ik het reservoir niet gebruik, want heb destijds een slang gemonteerd die in een afvoer hangt. Deze slang heb ik doorgeblazen, echter de droger stopt na korte tijd steeds weer en het lampje gaat weer branden. Ook blijft de was in de droger nat. Het filter heb ik er uit gehaald en gereinigd, maar nog steeds hetzelfde. Ik vermoedt, dat het probleem bij de pomp zit, maar hoe kom ik daarbij ?
 

Repair-man

  • #2
Dit is eenvoudig op te lossen.
De afvoerpomp zit als je voor de droger staat aan de linkerzijde achterin het apparaat. Je moet dus het zijpaneel links loshalen.

Haal eerst de stekker uit de wandcontactdoos. (veiligheid)

Haal de condensor aan de voorkant eruit. Haal het bovenblad los. Haal het linkerzijpaneel eraf. Linksonder de afdek-kap van de afvoerpomp verwijderen. Trek de witte slang uit het gat en maak het zwarte slangetje ernaast ook los van de deksel. Klik nu de complete pomp met vlotter los en til deze op (let op de bedrading).

Verwijder ook de deksel ernaast die je (rechts) achterin ziet door deze los te klikken, nu heb je een goed overzicht van het pomphuis, je zal daar enige vervuiling zien die volledig verwijderd moet worden.

Maak dus dit compartiment goed schoon. Controleer de afvoerpomp en vlotter en maak deze ook schoon.

Als alles goed schoon is, alles weer terug plaatsen en het probleem moet zijn verholpen.

Het lampje gaat knipperen omdat in het pomphuis teveel water blijft staan door vervuiling.

Succes.
 

Techrax

  • #3
Makkelijkere manier:

 

Ramdoo

  • #4
Dankjewel Repairman, voor je antwoord. Maar kun je mij iets gedetailleerder vertellen welke schroefjes ik waar moet losdraaien en moet het hele bedieningspaneel er ook af ?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu