Reparatie EPDM binnenhoek

Wart87

  • #1
Goedemiddag,

Bij het plaatsen van de epdm op het platdak van mijn schuur stuitten we bij de laatste binnenhoek op een scheurtje in de folie. Geen idee hoe deze ontstaan is, maar hij zit wel op een erg beroerde plek. De hoek is aan de hoge kant van het dak, water loopt dus niet deze hoek in. Opstand is zo’n 5 cm.

Waar ik nu mee zit is hoe ik deze ga reparen..
- de vouw eruit snijden en een voorgevormde binnenhoek plaatsen
- een stukje zelfklevend epdm eroverheen plaatsen
- andere opties?

Wat is de juiste manier en hoe voer ik deze uit?

Graag jullie advies..

 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het scheurtje is te zien op de foto? Je kan de folie nog terug slaan. Dan zou ik aan de achterkant van de EPDM een stikker plakken.

Hoe je in die zone op de buitenkant een stikker moet krijgen zou ik een twee drie niet weten.

Op Youtube staan wel voorbeelden hoe je een buitenhoek met een lijm kit verbinding kan maken.
Een binnenhoek moet dan wat het lijmen in kitten betreft ook lukken.
 

Wart87

  • #3
Bedankt voor je snelle reactie!

Het is inderdaad wat lastig te zien, maar het scheurtje bevind zich precies onderaan de vouw.

De voorkant afwerken is inderdaad het lastigste, omdat het precies op die vouw valt. Vandaar ook mijn andere idee op het dubbele gedeelte er uit te snijden en er een voorgevormde binnenhoek op te plaatsen, maar geen idee of dat dus een goed idee is haha :wink:

Of zou aan de binnenkant afwerken voldoende zijn? Er aan de voorkant wellicht wat epdm kit overheen smeren?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Bestaan er voorgevormde binnenhoek van EPDM? Invouwen is redelijk simpel, geen naden, geen gezicht maar altijd dicht. Hoe kom je aan 1 voorgevormde binnenhoek. :lol:

Aan de onderkant repareren zou ik een stikker van zo dun mogelijk materiaal maken/nemen. Bijvoorbeeld het grootste rondje van een TipTop reparatie setje, deze stikkers vulcaniseren en dat is iets sterker dan lijmen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Repareren met tixophalte kit.
 

Wart87

  • #6
Bedankt voor de tips!

Dit had ik gevonden als voorgevormde binnenhoek: https://shop.deschacht.eu/nl-be/5261/epdm-voorgevormde-binnenhoek
Maar dan ga ik een bandenplakker (dat bedoelde je met zo’n reparatiesetje toch?) aan de binnenkant plaatsen en de buitenzijde afwerken met tixophalte, dan moet het volgens mij goedkomen. Enkel nog wachten op wat betere temperaturen.

Fijne avond!
 

Marcn88

  • #7
Dit is dus waarom ik liever gewoon de ouderwtse bitumen brandrol heb dan dat dunne epdm
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu