Renovlies in nieuwbouwwoning

Dirkdejong

  • #1
Hallo,


Eigenlijk zie ik de bomen door het bos niet meer.
Binnen kort word mijn nieuwe woning opgeleverd en deze muren worden behangklaar gemaakt. Nu ben ik van plan om renovlies te plaatsen op de muren van +/- 120g/m2. Dit als reden dan ik de zelfde uitstraling willen krijgen als een muur die voorzien is van pleisterwerk.

Nu heb ik begrepen dat ik als nog de muur moet voorbehandelen maar alleen met wat hoe ect. Hier lees ik veel verschillende dingen over. verdunde latex of is voorstrijkmiddel ook al voldoende?

Ook ben ik het volgende tegen gekomen op het internet:
Helaas is dit niet altijd van toepassing. Glasvlies kan niet gebruikt worden op een 'behangklare wand'. Hiervoor is renovlies wèl geschikt

Klopt dit verhaal?

groet,

Dirk
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #2
Via het internet worden veel waarheden maar helaas ook veel onwaarheden verteld...renovlies, mij eerder bekend als effen glasvliesbehang...gewoon de muren voorlijmen met een verdunde glasvlieslijm.
Nog nooit problemen mee gehad op nieuwe muren :-)
 

Dirkdejong

  • #3
En met hoeveel zou ik deze dan moeten verdunnen?
ik moet nml +/- 180m2 behangen dus hoop niet dat het al te hoog in de kosten gaat lopen.

is er ook veel verschil in lijm kwaliteit? ik ben ook poedervorm tegen gekomen en dat is weer stuk goedkoper dan vaste lijm emmers.
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #4
20 à 30 verdunnen, bespaar niet op lijmkwaliteit noch op vliesbehang, noch op verf, dat wreekt zich op het einde van de rit :-)
Koop een professionele lijm die afgestemd is op het vliesbehang, ga bij voorkeur naar een verfspeciaalzaak dan ben je zeker van de kwaliteit en het advies!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu