Remeha w23c verwarmd niet

Vinvanginkel

  • #1
Hallo, ik heb een Remeha w23c, en die geeft wel warm (tap)water, maar de verwarming doet het niet.
verwarming staat op 2 bar, en de thermostaat al doorverbonden.
Het vreemde is: Als de stekker van de ketel er even uit is geweest, slaat de verwarming wel in.
als daarna de gewenste kamertemperatuur is bereikt en de ketel dus uit gaat, gaat hij daarna weer niet aan. (totdat je de stekker er natuurlijk weer even uit haald.)

Iemand een idee,

mvg Vincent
 

Xr8

  • #2
In deze ketel zit een watergestuurde driewegklep. Blijft deze niet hangen. Je kunt dit zien. Er zit een pen op welke een microswitch schakelt welke tapbedrijf actief maakt. Als er geen warmwater gevraagd wordt moet de schakelaar niet bekrachtigd zijn.

Succes.
 

Vinvanginkel

  • #3
Schakelaar van de 3wegklep komt mooi vrij
 

Freekcv

  • #4
Verbind de kamerthermostaat draad even door bij de ketel, en kijk of de ketel thermostaat knop (op de grijze aansluitkast) wel hoog genoeg staat
 

Vinvanginkel

  • #5
Knop staat nu op max, en de thermostaat had ik al doorverbonden.
zonder resultaat helaas
 

Freekcv

  • #6
Je radiator kranen staan wel open?
 

Vinvanginkel

  • #7
Ja, tuurlijk!
relais van gasblok begint wel te ratelen, maar de branders gaan niet aan.
Haal ik de stekker van de ketel er een minuutje uit, dan gaat hij wel aan.
 

Freekcv

  • #8
Als het gasblok herrie gaat maken, dan is het in 98 % de aansluitkast defect
 

Vinvanginkel

  • #9
Was ik al bang voor. dat ratelen doet hij trouwens al wel een jaar.

eigenlijk moet hij 't nog een maand of 2 uithouden, want dan ga ik verbouwen en zal er een andere ketel inkomen.

maarja, dat zal dan denk ik iets eerder moeten dan.

in ieder geval bedankt voor 't meedenken
 

Vinvanginkel

  • #10
Gisteravond de printplaat eruit gehaald, en er zijn inderdaad een paar weerstandjes verbrandt, en dat geratel van het gasblok komt doordat 1 van de relais op de printplaat niet helemaal fris meer is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu