Remeha Avanta storing E6

Cornelis

  • #1
We hebben nu al een paar keer een storing E6 gehad met onze ketel. Er komt dan een monteur en die rommelt wat waarna het probleem verholpen is. Dat kost me wel elke keer een bom duiten, dus iemand enig idee wat daar mis kan zijn? Ik heb zelf al een keer de vershillende draadjes van de ontsteking losgehaald en weer goed vastgezet, maar dat hielp helaas niet.

Het is een ketel van een jaar oud. Helaas hebben we die via het zwarte circuit gekocht en laten instaleren en kunnen nu geen garantie laten gelden. Een waarschuwing dus voor iedereen, ketels liever gewoon via een officieel kanaal kopen!
 

Klorissa

  • #2
Is het stopcontact goed geaard?
De ontsteektrafo zit met een parker bevestigd en daar achter zit een zgn vreetring deze ring moet op een ander plaats bevestigd worden, zie hier (url offline)
 

Cornelis

  • #3
Aarding. Dat is een goede tip. Ga ik eens bekijken. De aarding zit op zolder op de waterleiding. Misschien is dat niet goed genoeg?
 

Klorissa

  • #4
Wat ook belangrijk is.het stopcontact mag geen lekspanning hebben,maw je moet dus op de nul aansluiting ook daadwerkelijk nul meten.Heb je een aardlek schakelaar en er is een lekspanning dan grijpt deze wel in.
 

Remch

  • #5
Kijk ook naar de afstand van de ontsteekpen, deze moet +/- 5 mm. zijn.
Verder zou de CO² afstelling gecontroleerd moeten worden. Door een te hoge afstelling kan de ontsteekpen nagloeien en de ketel E6 geven.
Mochten al deze punten en ook de door Klorissa genoemde punten goed zijn, dan is ontsteektrafo niet goed.
 

Cornelis

  • #6
Heel hartelijk dank voor de antwoorden. Ik ga die punten eens nalopen en dan maar hopen dat ik niet weer een storing krijg. Dat CO gehalte kan ik niet meten natuurlijk, dat moeten ze bij de volgende beurt maar eens goed testen.
 

Xr8

  • #7
Aarde van het stopcontact dient in verbinding te staan met de aarding van de elektrische installatie. De aardpen of de aarde welke aangeboden wordt door het energiebedrijf en mag niet van de waterleiding gehaald worden.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu