Regentonvlotter

Ado Meuleman

  • #1
Ik wil in mijn tuin een regenton plaatsen. Deze kan helaas niet tegen de regenpijp aan gezet worden en moet de aanvoer over de schuurdeur heen. Dat betekent dat de aansluiting op de regenpijp boven de schuurdeur uit moet komen. De regenton zelf moet op de grond komen te staan. Door dit hoogteverschil zal een gewone vulautomaat op de regenpijp niet werken. Ik kan ook geen overloop maken die ondergronds weer op de regenpijp uitkomt.

Ik dacht dat een vulautomaat op de regenpijp in combinatie met een vlotter in de regenton wel zou kunnen werken. Ik heb nog een oude wc-vlotter maar die zal alleen met voldoende waterdruk werken. Ik heb mij suf gegoogled naar een oplossing maar kan nergens iets vinden wat te koop is of zelf te bouwen is.

Heeft iemand een idee?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Als de regenton + aansluiting waterdicht is, werkt een normale regentonautomaat prima.
 

Ado Meuleman

  • #3
Dag IJkenhout,

O ja natuurlijk. Ik zal eens kijken of ik de ton waterdicht afsluitbaar kan krijgen.

Bedankt!
Ado
 

Ado Meuleman

  • #4
Waterdicht afsluiten was lastig maar ik vond deze vlotter link werkte niet - mod
en zo vorige maand gemonteerd:

Nu het eindelijk eens regent blijkt het perfect te werken.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Mooie schoenen. :wink:
 

Ado Meuleman

  • #6
Haha ja ook aardig. Je moet dan ingelogd zijn bij tante AliExpres. Hier dan een screendump:
 

Gvg

  • #7
Bedankt Ado Meuleman,

Ik heb een reservoir voor regenwater boven het plafond van min wc gemaakt om de wc door te spoelen.
Door jouw link naar Ali heb ik nu standaard vlotter van mijn inbouwtoilet kunnen vervangen door eentje van Ali.

Groet,
Gijs.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu