Regenpijp omleiden

Westmania

  • #1
Goedemorgen,

Ik wil graag de regenpijp (zink volgens mij) omleiden om plaats te maken voor zonnewering. Zoals te zien op onderstaande foto loopt de buis nu voor de muur waarop ik de zonnewering wil plaatsen.



Mijn plan is om de regenpijp zo om te leiden:



Dus een korter stukje naar beneden, dan schuin naar links, dan naar achteren richting de muur, en dan ten slotte recht naar beneden.

Nu moet de regenpijp dus los. Hoe doe ik dat? Zie ook deze foto van de aansluiting bij de grond.



Ik heb dus twee concrete vragen:
1. Hoe maak ik de regenpijp los?
2. Hoe kan ik beste nieuwe verloop realiseren?

Alvast dank!
 

Westmania

  • #2
Niemand?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #3
In de verbindingen van de buizen moet je genoeg ruimte zien te krijgen, schuiven zodat het geheel bij de aansluiting bij het dak open valt. Begin door de beugels los te schroeven en probeer of er beweging naar beneden of naar boven is.
Een beetje voorzichtig bij de aansluiting van de afvoer bij het dak. Heb je mazzel kunnen de onderlinge buizen voldoende zakken vallen ze open en kan je ze verdraaien.
 

Roykes

  • #4
Als je de beugels losdraaien, kun je boven de stadsuitloop ( dat stuk vierkant wat aan je dak zit) eraf schuiven.
daarna kun je gewoon alles stuk voor stuk loshalen.

als je 2 45 graden bochten extra monteert om de sprong tussen je boeiboord en muur te overbruggen moet het helemaal goed komen.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #5
De stadsuitloop kan ook gekit zijn, toch.
 

Roykes

  • #6
Ja dat zou idd nog kunnen, maar dat kom ik niet vaak tegen
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #7
Bofkont. :lol:
 

Westmania

  • #8
Bedankt voor alle advies. Ik ga kijken of het inderdaad een kwestie is van losschuiven.
 

Westmania

  • #9
Dit is het uiteindelijk geworden :-)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Hoe is de verbinding met de bovenste aansluiting waterdicht gemaakt?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu