Regenpijp buiten omleggen

Mede

  • #1
Wij krijgen een veranda strak tegen de uitbouw (stenen muur) van onze buren aan.

Eén van de poten van de veranda bevat een aansluiting voor HWA (hemelwaterafvoer) en komt uit op 1 meter voorbij de uitbouw van de muur van de buren.

Ik moet de bestaande regenpijp die nu in de hoek staat dus verleggen. Kan ik dit zonder problemen over de dakrand van onze buren laten lopen en vervolgens langs de schutting naar beneden laten gaan?

Ik lees verschillende meningen over het wel of niet verlijmen van de PVC pijp die onder de grond door gaat; wel of niet doen?

Even een foto van de huidige situatie.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Mag of kan je die afvoer die nu boven de uitbouw staat gewoon op dat dak laten lozen.
De situatie zoals nu te zien is lijkt toch nergens op en is ook ergens voor nodig. Het dak heeft een noodoverloop dus het kan niet fout gaan.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
De buren hebben de hwa door de overkapping?

Alternatief op de oplossing van Wgb is om te lozen op je nieuwe veranda. Dan kan je je regenton weer aansluiten ;)
 

Mede

  • #4
Dank voor jullie reacties!

Ik heb de regenpijp aan mijn kan er tussen uit gehaald (rechte deel naar beneden) en heb de 90 graden bocht terug gedraaid zodat het water op het dak van de buren stroomt (in overleg uiteraard) - hoe simpel kan het zijn :)
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
De buren hebben zo te zien er een overloop op zitten, dus als de capaciteit van de afvoer niet voldoende is, is er niets aan de hand.

Prima oplossing. In overleg is er een hoop te bereiken :prima:
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
En stukken netter. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu