Rauphase verf van muur verwijderen

Henkie45

  • #1
Hallo Allemaal,

Ik heb mijn slaapkamer geverfd(4x5) met Rauphase verf,
maar de beheerder van het complex was er op tegen (kwam ik naderhand achter)omdat nieuwe bewoners in de toekomst er niet over kunnen behangen (gezien de spikkels in de verf),
Dus al het verf moet er af,stucen kan ik niet en het uitbesteden kan ik niet betalen gezien mijn minimum inkomen,

Wie owie geeft mij tips om de verf in de hele kamer er af te krijgen?
Schuren?
Afbijt?

Ik hoop op reactie's

Groetjes
 

Pirke

  • #2
Beetje vreemd, maar ik vind alleen rauhfaser behang, en geen verf.
Misschien moet dit bericht even naar de schilder afdeling verplaatst worden.

Als het verf is, dan zal er ook wel verf zijn waarmee je het weer glad kunt verven.
 

Henkie45

  • #3
Hallo Pirke,

Dank u wel voor uw reactie,

Toch weet ik bijna zeker dat het rauphase verf is,
het is namelijk verf met kleine spikkeltjes (houtvezel) er in,
als ik het mis heb mijn excuses,zo lijkt het op rauphase behang
maar is dus verf!

Nogmaals dank voor uw reactie

Met vr groet
Henk
 

Geus

  • #4
Het zal om een muurverf (latex?) gaan met structuur. Zo simpel, als dat je dat met een andere verf weer glad kan krijgen, zal het volgens mij niet gaan. Inderdaad even een vraag voor de ervaren schilder.

Je zou ook eens kunnen informeren bij de woonbond o.i.d. De regels voor veranderingen aan huurwoningen zijn namelijk niet meer zo streng als vroeger, toen je verplicht was in oude staat op te leveren. Je mag binnen bepaalde marges kleine veranderingen doen aan de woning. Misschien ben je niet verplicht het terug te veranderen, maar dat is ook een vraag voor een expert.
 

Henkie45

  • #5
Dank je wel geus,

Heel erg bedankt!
 

Geus

  • #6
Niet te vroeg juichen. Als je pech hebt, heb je evengoed nog een klus te doen, of kosten. Maar het is een mogelijkheid.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #7
Mocht je huisbaas toch op zijn strepen gaan staan: gladschuren en opnieuw muurverf aanbrengen. Ik neem aan dat de bestaande ondergrond geen glad behang was. Gebruik voor het gladschuren p 80.

Is dit wel het geval: afstomem of afbijten en opnieuw muurverven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu