Rauhfaser gladder laten lijken

Maaikje

  • #1
Ik heb sinds een week een nieuwe huurwoning, waar een houten schrootjes plafond in zat. Dat mocht ik zelf verwijderen, dus dat heb ik gedaan. Geen idee wat ik zou aantreffen.
Nou blijkt er kalk onder te zitten, met daaroverheen rauhfaser behang. Dit in combinatie met enkele tientallen dicht gesmeerde gaatjes ziet er niet zo fraai uit. Heeft er iemand tips hoe ik dit enigszins toonbaar kan maken? Als ik de financiële middelen had liet ik een stukadoor komen, maar helaas..
Het plafond is inmiddels gefixeerd met n rugspuit, zodat er niets naar beneden zou komen of beschadigen.

En als gladder geen optie is.. heeft stuctuurverf zin?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Zonder investering krijgt u helaas geen toonbaar geheel. Dat houten plafond zat er duidelijk niet voor niets.

Als het oppervlak niet al te veel beschadigd is - en , wat belangrijker is, het rauhfaser niet los zit- kunt u inderdaad onverdunde structuurverf toepassen.

Vel andere mogelijkheden op de bestaande ondergrond zijn er niet. Wit toont alles , hoe donkerder de kleur des te minder onregelmatigheden opvallen. Maar dat is een persoonlijke keuze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
2
3
1
5
1

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu