Randjes badkamer verven blauw en muur is wit

Visjuh

  • #1
Hallo
ik ben begonnen met een rand ( stukwerk) die over het plafon loopt door de hele badkamer langs de muren om deze blauw te verven. Met muurverf. Ik had de randen afgeplakt zodat het strak eruit zou zien, maar heb nu stukje gedaan en de afplakband weg gehaald en zie ik dat het toch helemaal niet zo mooi is, je zit kleine blauwe plekjes op de muur die eigenlijk wit hadden moeten blijven.

Is hier een speciale manier voor zodat je het wel mooi strak kan krijgen??
 

Michiel_H

  • #2
Zo snel mogelijk de tape er af trekken, direct nadat de blauwe verf er op is gegaan dus. Dit voorkomt dat de blauwe verf onder de tape trekt.
 

Visjuh

  • #3
Hoi
dit had ik al gedaan maar dan nog zie je dat het hakkelig is.
en de tape maakt de muur ook stuk, er gaan stukjes stukwerk mee van de muren :roll:
ik heb ooit ergens op tv gezien hoe ze een mooie strakke lijn kregen, maar ben het helaas vergeten hoe ze dit deden
 

Sinterklaas

  • #4
Er bestaan fijnsoortige afplakbanden
die je niet in dit soort problemen doen belanden.
Dus hup! op de fiets en, zoals zo vaak,
ga je naar de verf-speciaalzaak.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Is de afscheiding tussen de 2 oppervlakken rafelig, dan zult u die eerst strak moeten maken. Plakband helpt alleen als de wanden volkomen vlak zijn.

Id dit niet het geval, dan zult u mbv acrylaat kit eerst een strakke afscheiding moeten maken. Als de kit droog is kunt op op het midden daarvan een optisch strakke afscheiding schilderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu