Ramen krabben

Imagine123

  • #1
Vraagje:

Wat is volgens jullie de beste methode (naast afbijt - dat wil ik mijden) om verf te krabben? Ik gebruik nu van alles... voor de vlakke delen een driehoekkrabber met hittepistool, dat werkt geweldig. Maar er zitten in mn raam ook hele mooie "versierseltjes" in het hout, zo ook een overgang die hol is. Krijg daar het verf maar eens uitgekrabt! Ik heb nu dus staalwol en een staalborstel, maar het werkt niet heel erg denderend.. hebben jullie suggesties? De holle overgang is te smal voor zo'n apart verfkrabber met maar 1 punt.

Groet,

Imagine123
 

Pigion

  • #2
Er bestaan ook half-ronde verfkrabbers. Even bij een vakzaak langs gaan.
Pigion
 

Imagine123

  • #3
Echt? Dat is wel flink balen, want ik heb me rot gezocht naar zo'n ding. Toen ze hier bij de doe het zelf zaak en bij de gamma niet hadden, of alleen in te groot formaat, dacht ik dat ze alleen in groot formaat bestonden... toch maar even een fietstochtje dan! Bedankt.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Dit Forum werkt prima maar Google doet het ook goed. Tik maar eens verfkrabbers in de zoekbalk.
*wgb*
 

Azijnpisser

  • #5
Anders met de slijpsteen een krabber op maat slijpen.
 

Black Knight

  • #6
Voor hoeken, kantjes en afrondingen heb ik naast een gewone driehoekige krabber en een afsteekpalletje ook een krabber die aan de ene kant halfrond is en de andere kant een scherpe driehoek die op een scherpe punt uitgaat (in totaal een 4-5 cm lang en 2 cm breed). Echt een gemak. Denk dat ik hem van een verfspeciaalzaak heb. Met google vind je hem onder de naam "verfkrabber ovaal"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu