Radson Maxicom, geen warm water wel CV

Sandris

  • #1
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een Radson MAxicom ketel met het volgende probleem:
Als ik warmwater vraag blijft het koud. CV werkt wel naar behoren.
Pas na de ketel uit en weer aan te zetten komt er warm water uit.

Helaas is het een probleem wat zich niet elke keer voor doet.

De monteur is er al bij geweest en die heeft een temp sensor en microschakkelaar vervangen (op advies van Bosch/Radson) maar dat heeft niet mogen helpen. Wel een rekening vanb bijna 200 euro

Nu willen ze de 3-wegklep vervangen. Heeft dit zin? Dit is weer een 200 euro (incl manuren).
Deze is in 2004 ook al eens vervangen.
Ik heb de oude opengemaakt en zie geen doorgangen van warm water. Heeft dit hier wel mee te maken?

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,
Sander
 

Mustang65

  • #2
Beste Sandris

Even een klein tesje uitvoeren als je wilt.
waneer je warmwater tapt gaat de ketel dan wel branden?
zo ja voel dan eens evan aan de aanvoer van de cv leiding, word deze warm op +/- 1.5 mtr van de ketel?
is dit het gaval dan heeft de installateur het bij het juiste eind en is de driewegklep defect, deze blijf op cv hangen terwijl jouw ketel voor ww brand maar de klep niet omloopt.
 

Sandris

  • #3
Hoi mustang,

Als eerste dank voor je reactie.

Alle warmte word de CV in geblazen, ja de brander staal dus wel aan.
De CV wordt loeiheet en de temp meter geeft ergens tussen de 65 en 70 graden aan.

Er verschijnt ook geen error melding in het scherm.

Ik heb net nog even gekeken en zag dat een van de twee ringen op de 2 pennen uit de 3-wegklep los zat (in dit geval de gene waar NIET de spoel op zit). Ik heb zo goed en kwaad als het ging deze terug proberen te drukken (normaal zitten ze geperst en door inkeping geborgt). Ik zal dus afwachten en zien of dit misschien wel het probleem was


Alle extra info en tips zijn wel kom.

SAnder
 

Mustang65

  • #4
Dan is dus de 3 weg klep defect nu kunnen het 2 dingen zijn de spoel of de klep zelf.
 

Sandris

  • #5
Hoi, Ik heb de spoel van de oude en de klep die nu op de ketel zit met een Ohm meter doorgemeten en ze geven beide dezelfde waarde.
Ik vermoed dat die nog wel goed zal zijn.

Mooiste is nu dat we net de proef op de som namen toen de kids onder de douche gingen en hij in 1x werkte.
dus misschien is het het ringtje wat ik heb vast gezet.

IK weet nu in iedergeval dat het echt de klep is.

Is dit zelf te doen voor een handig persoon?
Het lijkt wel mee te vallen als ik het op de tekening bekijk.

grt,
SAnder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu