Radiatoren worden warm bij warmwater

Mrtnm

  • #1
Hoi,

ik heb een Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24, en als ik de warmwaterkraan opendraai, maakt niet uit welke, worden na een minuut of 5 de radiatoren warm. Nou schijnt het dat dit type ketel geen 2-weg klep heeft, maar dit anders regelt. Iemand een idee? Kan dit aan de stromingsschakelaar liggen?

Martijn
 

Freekcv

  • #2
Heeft u vloerverwarming? Of heeft u cv leidingen met bovenverdeling?
 

Mrtnm

  • #3
Nee, geen vloerverwarming. En de ketel staat op zolder. Alle leidingen lopen naar beneden.

Martijn
 

Marcn88

  • #4
Plaats is een overzicht foto van de ketel incl leidingwerk, er mort of een thermo syphon werking mogelijk zijn of er zit ergens een transportpomp die voor stroming zorgt, wat ook nog kan is dat de ketel te heet wordt op tapwater gebruik en de warmte gaat dumpen in de cv maar dan zal er een storingscode zichtbaar moeten zijn of een defect in de print
 

Freekcv

  • #5
Of parameter instelling van de pomp staat verkeerd
 

Mrtnm

  • #6

Er zit geen extra pomp o.i.d. tussen. Leidingen lopen allemaal naar beneden. Instellingen staan op fabrieks instellingen. Nooit veranderd, en dat kan toch niet zomaar uit zichzelf veranderen?

Martijn
 

Freekcv

  • #7
Kijk eens naar service parameter 2. Gewoon voor de zekerheid
 

Mrtnm

  • #8
Daar staat hij op 0

Martijn
 

Mrtnm

  • #9
Ik heb de vermoedelijke oorzaak gevonden, een waterbesparende douchekop. De ketel gaat met die douchekop steeds aan uit aan uit. Zonder die douchekop blijft hij mooi door draaien.

Martijn
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu