Radiatoren warm bij douchen

ShoweR

  • #1
Beste klussers,

Helaas heb ik een probleem met mijn Remeha Avanta (ik geloof uit 2015). Als ik ga douchen of ik zet de warmwaterkraan aan dan worden ook de radiatoren warm.

Dit probleem doet zich sinds kort voor. Ik moet er wel bij zeggen dat ik druk bezig ben geweest met de radiatoren vanwege een lekkage welke nu is opgelost. Het systeem is meerdere keren helemaal leeg geweest en weer gevuld.

Helaas heb ik geen onderhoudscontract bij een bedrijf dus vandaar dat ik hier mijn vraag stel. Na googlen kwam ik erachter dat het waarschijnlijk de driewegklep is. Wat adviseren jullie?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Dat is zeer waarschijnlijk je driewegklep.
Test: warmwatervraag en je ww leiding moet warm worden en de cv leiding blijft koud.
Thermostaat hoog cv leiding moet warm worden en ww leiding blijft koud. Zodra dit afwijkt is het de driewegklep.
 

ShoweR

  • #3
Helaas heb ik geen onderhoudscontract op de installatie. Zou je een inschattig kunnen maken wat het kost om dit te laten repareren?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Nee, sorry we zijn hier een doe het zelf forum. We adviseren mensen om zelf een klus te doen en geven geen prijsinschattingen en dergelijke. Zie ook de forumregels.
Dus gewoon een installateur bellen.
 

ShoweR

  • #5
Ik wil het ook wel zelf doen. Ik zal vanavond eens kijken wat de onderdelen kosten en of het makkelijk te doen is.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu