Radiator deels warm/deel koud

A

Anonymous

Gast
  • #1
3 radiatoren blijven aan de onderkant koud,
Het bovenste gedeelte wordt wel warm.
De boel is ontlucht, druk is goed. Ik weet het niet meer.

Op jouw site staan vele tips maar tot nu toe heb ik mijn probleem nog niet opgelost.
 

Rimsw

  • #2
Hoi, zou het kunnen zijn dat je iets te veel (knel)koppelingen hebt gebruikt in de leiding(en) naar deze radiatoren?
 

MarcoDezicht

  • #3
Toine

Het kan best mogelijk zijn dat er nog lucht in zit.
Let even op waar de ontluchter op de radiator zit.

Als deze aan de zijde van de kraan zit, is het verstandig om de radiatorkraan even dicht te zetten tijdens het ontluchten, want het water dat via de kraan komt, zoekt de weg van de minste weerstand.

Als dit niet werkt kan je ook even alle radiatoren die wel werken dicht zetten en even kijken of ze dan wel warm worden. Zo ja, dan weer de anderen open zetten, dan heeft er onderweg nog een lucht bel gezeten.
Veel succes.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
En als je er met voorgaande tips niet uit komt, kijk dan even in de sticky: "problemen oplossen" boven deze rubriek.

Daar staan aanwijzingen wat je zoal zou moeten vermelden over je cv-systeem. Hoe meer gerichte informatie over de situatie, hoe meer kans op een goed advies!
 

TSPaul

  • #5
Als er op een radiator een ontluchter zit dan moet de radiator iets scheef gemonteerd zijn, de ontluchter moet dan op het hoogste punt zitten.
Ook kan het zijn dat er lucht in de leidingen blijft staan op het hoogste punt van die leiding moet dan een ontluchter zitten.

Het kan ook gebeuren dat er te veel vuil in een radiator zit zodat deze verstopt zit, of de kraan laat niet genoeg water door.

Je kunt dan het beste de radiators aftappen en buiten spoelen, let op want er zit onder in de radiators van dat vieze zwarte drap die je bijna nergens mee schoon krijgt.

Een truukje een radiator aftappen een slang boven aan de radiator en een slang onder aan de radiator maken, de een aan de kraan en de ander naar buiten dan hoeft de heele radiator niet van de muur en wordt die ook netjes gespoeld, vergeet ook niet de radkraan te spoelen deze helemaal los maken en onder de kraan spoelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu