Rachels hellend dak aansluiting dakvoet: hoe?

J-weetje

  • #1
Beste klussers,

Ik heb weer een vraagje waar ik na het zoeken op het forum nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Ik ben bezig mijn hellend dak te isoleren met PIR platen, deze komen tussen de gordingen. Na de PIR platen komt een Rachel ondersteunings frame van balkjes 44*44. Deze kan ik prima tussen de gordingen plaatsen en uitlijnen. Echter, onderaan het hellende dak loop ik tegen een probleempje aan. Hier steekt een stukje binnenspouwblad boven de vloer uit. 3 stenen hoog met daarop nog 1 steen die op zijn kant staat. Deze laatste steen zit op veel plaatsen los en zal ik opnieuw vast metselen. Nu lijkt mij deze plek niet de beste plek om de balkjes op vast te maken. Ik dacht erover om tegen het hele muurtje (circa 30cm hoog) een plaat hout te plaatsen welke ik wel in de stevige stenen dichter bij de vloer kan bevestigen en daarop de rachel ondersteunings balkjes vast te maken.

Mijn vragen:
1)Is dit een goede aanpak?
2)Welke type hout kan ik het beste gebruiken? Watervast verlijmd multiplex?
3)Ik kan dit stuk muur i.v.m. leidingen niet isoleren, ik wil het hout achter de damprem plaatsen, is di teen goed idee?

Bij voorbaat wederom bedankt voor de hulp!

Dwars doorsnede met de helft van de zolder. Links onder 'plaats delict'
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Van binnen naar buiten. PE folie, Multiplex 18 mm en Kalkzandsteen 120 mm. Is een veilige oplossing. Kalkzandsteen dikker is nog iets veiliger.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu