Raamhorren

FerryM

  • #1
Ik heb een groot kunststof kozijn waarbij op 3 mtr hoogte 5 ramen van 60x40(hxb) ongeveer naar binnen open klappen. Dit dmv zonnewering bediening (stang die je ronddraait).

Nu wil ik hier horren voor plaatsen. Maar ik weet niet hoe want ze moeten aan de buitenkant komen en ik wil liever niet in de kozijnen boren of iets.

Zat te denken aan die zelfmaakhorren maken en daar iets van rubber tussen te doen (tussen kozijn en hor) zodat deze er ingeklemd wordt.
Kozijn is een beetje schuin dus naar binnen drukken betekent klemmen als het ware..

Iemand nog een ander (klus)idee?
 

StefanD

  • #2
Voor kunststof draaikiepramen kun je losse inzethorren kopen. Deze druk je van binnen in het kozijn, waarbij de hor in de raamopening zit en een dunne rand van het profiel tussen het kozijn en het raam klemt:

In de bouwmarkt kun je ook losse onderdelen kopen om zelf zo'n hor te maken. Ik begrijp dat jij kiepramen hebt. Of ze daar in passen is vooral afhankelijk van de ruimte die je hebt om het raam te openen. Als je het raam voor de montage tijdelijk kunt verwijderen zou het in elk geval moeten passen.
 

Kluske

  • #3
Indien je inzet horren neemt, let vooral op je kozijn model.
Dit is belangrijk voor het aanschaffen van deze horren.
Je hebt namelijk diverse modellen en hier past overal wel een hor in maar het zijn geen standaard horren die overal passen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu