Raam kan alleen op kiep?

Adnan

  • #1
Hoi,

Raam in de keuken kan alleen in kiepstand.

Als ik die in draaistand zet dan gaat alleen bovenste gedeelte van het raam, als je even trekt, open. Onderkant is vast.

ps. Handel staat nu voor draaistand en niet kiep. Dat heb ik even gedraaid tijdens wat uitproberen.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt!


 

Wendy138

  • #2
Hai Adnan, ik heb hetzelfde probleem. Heb werkelijk het hele internet afgestruind, maar ik krijg het niet voor elkaar om het raam (wat nu alleen op kiepstand kan) naar de draaistand te krijgen. Ik hoopte dat het palletje verticaal te zetten en dan de hendel draaien zou helpen, maar het lukt niet. Het moet iets heel makkelijks zijn, want de werklui toen wij dit nieuwbouwhuis kregen, hadden het binnen paar minuutjes voor elkaar!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Soms worden ramen vastgezet in kiepstand vanwege doorvalveiligheid of inbraakwerendheid.
 

0nno

  • #4
Bij mijn kozijn heb ik het palletje gevonden

Zorg er voor dat er geen gevaarlijke situaties ontstaan door de nieuwe stand.
Ik heb de draaistand gebruikt om tijdens het verven bij alle hoekjes te kunnen komen. De kiepstand is nu weer hersteld
.

Het palletje zit iets lager dan de bovenhoek aan de scharnier zijde. Met de mobiel heb ik een foto gemaakt van de stand op alleen kiep (beetje onscherp doordat het krap was) en een foto van de stand in draai stand. De schroef hoeft niet los gedraaid te worden, er zit een rubberen ring om het bewegende deel te kunnen draaien. Mocht het palletje niet kunnen draaien dan kan het zijn dat je even het handvat wat moet bewegen om ruimte te maken.

C17310EE-6594-4C28-859F-F77FB81DD5EC.jpeg

Links de draaistand en rechts de (originele) kiepstand.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu