PVC vloeren click systeem

Balos

  • #1
Wie van jullie heeft ervaring met de pvc click vloeren? Ik ga binnenkort verhuizen naar een woning waar plavuizen vloeren gelegd zijn die ik niet mooi vind. Er ligt ook vloerverwarming onder. Eruit slopen is dus niet mijn eerste optie.

Weten jullie of de ondervloer eerst geëgaliseerd moet worden voor de pvc click vloeren? Of zijn deze stevig genoeg (dikker dan pvc plakstrips o.i.d.) om in combinatie met een ondervloer direct op het plavuizen te leggen?

alvast bedankt voor jullie reacties!
 

Geus

  • #2
Voor een goed functionerende vloerverwarming is het nodig dat er een goed contact is tussen de lagen. Losse ondervloer dus niet doen. Je zou de vloer kunnen egaliseren met egaline o.i.d. en dan de pvc-vloer er op lijmen.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #3
Is de vloerverwarming hoofd- of bij verwarming. Dus staan er nog radiatoren in die ruimte.
 

Balos

  • #4
Het is bijverwarming. Dus wat dat betreft is dat niet zo erg, maar ik vroeg me af hoe buigzaam de pvc delen zijn. Of ze dus kunnen inzakken op de naden, als je ze op een (voor vloerverwarming geschikte) ondervloer monteert. Zonder egaliseren...

Ik wil namelijk de koste wat in de gaten houden. En de vloerverwarming niet helemaal weg isoleren.
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #5
Als jed e vloerverwarming het best wil laten werken, egaliseer je eerst de plavuizen met egaline en vervolgens neem je geen clickvariant van pvc, maar een variant die wordt verlijmd aan de ondervloer. Dit wordt dan de meest voordelige variant, die ook nog eens de beste de warmte van de vloerverwarming doorlaat.

Voor clickpvc heeft u overigens eveneens een vlakke ondervloer nodig. Een dunne onderfolie is niet voldoende om de oneffenheden op te vangen, waardoor u in dikkere typen ondervleoren terechtkomt, met als gevolgd at de vloerverwarming zijn warmte niet meer kwijt kan. Ook in dit geval ontkomt u dus eigenlijk niet aan egaliseren dmv egaline. Tenminste als u een goed en duurzaam resultaat wenst.
 

Pirke

  • #6
De vorige bewoners zullen toch wel zo slim geweest zijn die tegels te verlijmen? Neem aan dat uitbreken en nieuwe leggen niet schadelijk zal zijn voor de verwarming.
 

Sdv

  • #7
Wij hebben in onze woning een pvc click vloer gelegd over de plavuizen.

Ons werd verteld dat een pvc click vloer gelegd kan worden over een bestaande plavuizen vloer mits de voegen niet dieper zijn dan 1,5mm en niet breder dan 3 mm zijn.

Wanneer de voegen dieper en/of breder zijn dienen de tegels eerst geëgaliseerd te worden.

Als er geëgaliseerd is kan de pvc click vloer rechtstreeks, zonder ondervloer gelegd worden.

Over warmte verlies ten opzichte van verlijmd pvc kan ik niet spreken, onze vloer is nog steeds aangenaam warm en de vloerverwarming zeer goed voelbaar!

Daarnaast werd ons verteld over de veel voorkomende naadvorming bij verlijmde en/of zelfklevende pvc vloeren, dit type hebben wij dan ook snel achterwege gelaten!
 

GerardSloot71

  • #8
Alweer een tijdje terug dat je deze vraag stelde maar misschien help ik anderen hier wel mee.

Klik PVC vloeren wordt in eerste instantie inderdaad niet als eerste aangeraden bij vloerverwarming omdat zulk soort vloeren wat meer isoleren dan lijm PVC vloeren. Alleen omdat in jouw situatie er al een tegelvloer vloer ligt kan het misschien wel.

Ik kwam laatst op youtube dit handige filmpje tegen. Vanaf 14.00 wordt de uitleg van klik vs lijm PVC gedaan:******* Bij die winkel heb ik zelf overigens ook een klik PVC vloer gekocht die er echt goed strak inligt. Tevreden man ben ik dus. Succes met de keuze!


Link verwijderd, mod.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu