PVC vloer op welke houten ondervloer?

RWW

  • #1
Ik wil straks een PVC vloer (zelfklevende of verlijmen). Ik heb een betonnen vloer, daar komt dichte folie op, dan 20mm XPS en dan de houten laag.

Ik zat zelf te denken om 18mm spano platen te gebruiken als ondervloer. Deze platen worden om de 70 cm vastgeschroefd (er zijn balkjes in het beton gestort bij de bouw)

Maar in hoeverre "werkt" het spano bij temperatuur schommelingen? Want ik zit niet te wachten op naadjes tussen de PVC delen als het hout meer "werkt" dan het PVC.
 

Tiho

  • #2
Ik heb er ook een topic over gestart en ben de ervaring al rijker dat het op deze manier kan kieren. Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit waaraan dat nu ligt.

Hier

Ik heb er toen wel contact over gehad en als ik het goed zeg werd toen estrich geadviseerd. Dat is voor mij te dik, maar voor jou zo te horen en goede oplossing. 30 mm dikte met 20 mm isolatie. Geen XPS maar minerale wol dan.
 

RWW

  • #3
Hey tiho,

Kijk, aan dit antwoord heb ik wat! Jah ik kan max 40mm omhoog (pvc niet meegerekend).

Dus dat spul wat jij aangeeft is totaal 30mm hoog, waarvan 20mm isolerend?
 

Tiho

  • #4
Dat is naar ik meen in meerdere diktes verkrijgbaar, ik heb het bedrijf nog eens een mailtje gestuurd. Ik zal het advies wel hier terugkoppelen.

vloerelement
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu