Putlucht uit wasmachine (ook NA sodamethode)

Dutchies

  • #1
Hallo allemaal,

Heb afgelopen weekeinde de sodamethode losgelaten op onze Bauknecht wasmachine i.v.m. een "putlucht" in de trommel van de machine.

In tegenstelling tot hetgeen hier al menig maal is geschreven, is deze putlucht na de sodamethode niet afgenomen maar juist toe genomen. :cry: De lucht die de wasmachine nu veroorzaakt is niet te harden. Ik doe vanaf nu de deur van de wasmachine maar dicht zodat de putlucht in de machine blijft.

Herkent iemand dit probleem met de putlucht en is hier ook een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de reacties.

Wouter
 
  • Like
Waarderingen: johan101246

Fiesiekus

  • #2
Met schoonmaakazijn op 60 graden gedraaid?
 

Dutchies

  • #3
Nee, nog niet geprobeerd met schoonmaakazijn.

Welke hoeveelheid azijn dient er in de machine te worden gegoten? En op welke manier? via de wasvulopening of via de zeepdispenser?. Dient de schoonmaakazijn ook verdund te worden? Zo ja, in welke verhoudingen?

Ps. heb het sodamengsel via de wasvulopening in de machine gegoten.

Groeten,

Wouter
 

Fiesiekus

  • #4
Dan zou ik de azijn via de zeepbak erin gieten. Bijv. een liter of 3 en een kleine was (dus laag waternivo) kiezen. Wordt vanzelf verdund.

KAn ook zijn dat resten wasverzachter of wasmiddel voor die onaangename lucht zorgen; dat "gebied" heb je nog niet met soda gereinigd
 

Dutchies

  • #5
Dient de wasmachine na deze behandeling ook nog enkele keren leeg te draaien op 90/95 graden zoals bij de sodamethode of is dit niet nodig? En blijft de azijnlucht niet in de wasmachine aanwezig zodat dit in de was kan trekken?

Wouter
 

Fiesiekus

  • #6
Paar spoelingen doen. Azijnzuur lost beregoed op in water.
 

H@ns

  • #7
Ik vermoed eerder een open verbinding naar het riool.
zit er een sifon op de afvoer waar de wasmachineslang in gaat?
en zo ja is die sifon misschien lek of fout geinstalleerd of wordt hij misschien leeggezogen.

Haal de slang er eens uit en ruik dan aan de afvoer. Gooi er eens wat water in en kijk of het dan weg trekt (de lucht)
 

Dutchies

  • #8
Hallo H@ns,

De afvoer van de wasmachine loopt inderdaad in een sifon. Tevens zit de wasdroger (apparte invoer op zelfde sifon) op de riolering aangesloten. De putlucht is niet in de wasdroger waarneembaar. Indien het een probleem met de riolering betreft dan mag ik toch aannemen dat de putlucht ook in de wasdroger waarneembaar dient te zijn?

@Fiesiekus:
Is 3 liter schoonmaakazijn niet te veel? (achoonmaakazijn wordt toch per liter verkocht?)
 

Fiesiekus

  • #9
Ja, wat is het probleem? Kost een paar kwartjes de liter.

Ruik je dezelfde lucht uit je sifon als je WM-slang eruit gehaald is? Staat er water in je sifon?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #10
Als het niet de afvoer zelf is die stinkt, dan heb je kans dat de soda methode wel het een en ander aan vervuiling heeft losgemaakt maar nog niet volledig is opgelost.
Dus wellicht nog een keer de soda methode toepassen met veel en heet water, dus niet op de eco stand.
Je kan ook nog eens de plooi van het deurrubber goed controleren. Misschien daar dat ook nog een hoop schimmel troep in zit.
 

Dutchies

  • #11
Fiesiekus schreef:
Ja, wat is het probleem? Kost een paar kwartjes de liter.
Gaat me niet om het geld hoor. Leek me gewoon een vrij grote hoeveelheid, 3 liter schoonmaakazijn. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu