Probleem met Nefit Ecomline VR

Hans35

  • #1
Ik heb zojuist een Nefit Ecomline VR (open toestel) geinstalleerd. Het is een tweedehands toestel maar heeft voorheen altijd goed gefunctioneerd.
Als ik de ketel nu echter aanzet, gaat direct de verwarming aan en slaat niet meer af, zelfs als ik de draden van de thermostaat loshaal. Warm water krijg ik niet, wat normaal gesproken voorrang zou hebben. Er zit een testschakelaar op de UBA om de CV op vol vermogen te laten draaien, deze staat uit dus dat is het niet.
Iemand een idee wat het wel kan zijn?

Bij voorbaat dank.

Hans.
 

Pigion

  • #2
Heeft altijd goed gefunctioneerd?
Zelf gezien of volgens oude eigenaar?
Pigion
 

Hans35

  • #3
Nee ik heb het niet gezien maar da's het risico nou eenmaal als je iets tweedehands koopt. Ik heb vanmorgen de servicelijn van Nefit gebeld, deze vertelde mij dat mijn toestel in de tapwaterstand stond en dat waarschijnlijk de tapwatersensor of driewegklep niet in orde is.
Vanmorgen heb ik daarom de driewegklep schoongemaakt, deze zat niet vast maar was wel vervuild. Sindsdien doet de ketel het weer prima! Of dit bij de vorige eigenaar al het geval was is niet te zeggen want hij heeft ook een paar maanden in de opslag gestaan maar ben in ieder geval blij dat het opgelost is.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #4
Idd u 3 wegklep laat door,schoonmaken is meestal een lapmiddel.

De bidding vervangen is meestal de oplossing.(zwart kunststof gedeelte in de klep)
 

Hans35

  • #5
Ik denk dat ik dat inderdaad maar eens ga doen dan. Ik merk nu met douchen dat ik toch een minder volle straal heb dan met mijn oude ketel. Heb de ketel exact op 6,5 liter/min afgesteld, mijn vorige ketel (Junkers) had volgens de specificaties dezelfde opbrengst. Toch had ik toen een veel vollere straal met douchen. Zou dit ook door die 3-weg klep komen dan? Heel af en toe voel ik de CV aanvoer even warm worden tijdens het water tappen maar over het algemeen blijft hij gewoon koud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu