Probleem met de afvoer: is een pomp een oplossing?

Lautje69

  • #1
Hi,

De afvoer in mijn keuken zit in de muur, daalt daar richting een andere buis, die vervolgens naar de hoofdavoer gaat.
Deze buis naar de hoofdafvoer ligt niet onder het niveau van de vloer, maar net iets daarboven.

We willen graag de afvoer verleggen, daar we een eiland willen waar het water op uitkomt.

Het probleem is echter dat wanneer de afvoer onder de vloer komt het niet op hetzelfde niveau zit als de buis die naar de afvoer leidt. Deze buis daalt pas net voordat het contact maakt met de hoofdafvoer. De hoofdafvoer is echter helemaal weggewerkt in een ruimte waar we nauwelijks bijkunnen, mits we de gehel muur slopen en dat willen we liever niet.

Nou heb ik mij laten vertellen dat middels een pomp dit probleem eenvouding kan oplossen, echter kost deze pomp 600 euro.

Weet iemand wat de ervaringen met zo'n pomp zijn, of is er een andere oplossing??
 

Xr8

  • #2
Sanibroyeur, deze maakt diverse pompen. Houd we wel rekening mee dat het altijd een zwakker punt kan zijn, vooral met vettigheid ed.

Succes.
 

Lautje69

  • #3
Heb even gegoogled:Zoiets dus ?
url werkt helaas niet meer


Bedankt voor de reactie!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
De vloer kan niet iets opgehoogd worden ?
 

Lautje69

  • #5
Dat is op zich ook een slimme, het is een open keuken, scheidt de keuken ook mooi af van de rest

Ik ga het eens overleggen..

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu