Inloopkast bouwen

Maffiossi

  • #1
Hallo iedereen! Ik ben van plan om een kleine slaapkamer om te bouwen tot inloopkast alleen ik zou hier heel graag wat tips bij willen aangezien dit mijn aller eerste doe-het-zelf klusje wordt in deze richting. mij is vertelt dat je van meranti hout sterke frames kunt bouwen waarin je platen kunt plaatsen. Dit leek mij wel een leuk idee alleen ik weet niet helemaal waar ik moet beginnen en wat verder goede materialen zijn om te gebruiken.

De kamer is 2.75m lang bij 1.80m breed en is ongeveer 2.40 hoog aan de rechterzijde van de kamer zit een raam waar ik niet zoveel kan. De deur gaat naar binnen open maar deze wil ik er uithalen om er louvre deuren in te plaatsen. De muren zijn van gipsplaten.

Dus wat ik graag aan jullie wil vragen: welk hout kan ik het beste gebruiken voor frames wat niet te duur is maar wel stevig, welke materialen ik het beste kan gebruiken voor de planken en welke diktes, welk hout ik het beste kan gebruiken om zelf gaten in te frezen voor eventuele bevestigingssystemen, de do's en de absolute don't bij het maken van een inloopkast. Stalen onderdelen die zelf te maken zijn zonder precisiemachines kan ik als de beste. qua lassen zit ik ook niet verlegen. Aluminium wordt wat moeilijker maar die uitdaging wil ik best wel aan gaan.

Hoe ik de indeling zelf wil hebben ben ik nog niet over uit omdat ik vrijwel niks weet over materialen die ik kan gebruiken en wat ik er allemaal mee kan.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu