Advies voor make-over bijkeukenblokje

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #1
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar wat advies voor de "make-over" van een bijkeukenblokje. Het gaat om 3 standaard witte onderkastjes met daarop een wit werkblad met spoelbak en kraan.

Het werkblad is vergeeld en de spoelbak is niet mooi meer. Ik wil daarom een nieuw werkblad (donker grijs of weer wit) monteren met een nieuwe spoelbak en kraan er in.

Naast en tegen het keukenblokje staat een losse wasmachine. Ik zit er aan te denken om het werkblad door te laten lopen over de wasmachine, zodat deze meer uit het zicht is en je meer werkblad over hebt.

Hoe kan ik de open zijkant naast de wasmachine het beste wegwerken? Daar staat namelijk geen kastje en dat is de zichtzijde. Kan ik hier wit meubelpaneel voor gebruiken? En hoe monteer ik deze het beste? Het zal namelijk ook wel voor wat stevigheid moeten zorgen want het werkblad steekt hier zo'n 60 cm. over.
 

Ciecie

  • #2
Foto's zeggen meer van de situatie
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Als het stevig moet zijn komt deze beugel in aanmerking, als je er mee weg kan.

 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
Die zal dan inderdaad naast de wasmachine moeten komen ivm de schoor.

Blijft de vraag voor mij hoe ik op de mooiste manier een zijkant kan maken tegen de wasmachine aan. Zodat dit er als de zijkant van een keukenkastje uit ziet.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Er zijn ook beugels die je moet inlaten in het werkblad, dat is iets minder stevig.
Hou rekening met wat speling anders kan de wasmachine aan de loop gaan met beugel en al.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #6
Ja ik was al van plan om aan elke kant 2 cm speling te houden. Een wasmachine trilt altijd en dan ligt het keukentje zo uit elkaar als dat mee gaat trillen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu