Rolluik rolt af in bak en hapert

Stijn t

  • #1


Als ik mij. Rolluik naar beneden wil doen hapert deze in de bak. Dan valt deze plots naar beneden.

Als we de rolluiken voor 2/3 naar boven doen en dan naar beneden is er geen probleem
 

Robbie's

  • #2
Wat gebeurt er als je het rolluik tot 10 centimeter bovenkant oprolt en dan weer naar beneden laat gaan? Dan geen probleem?. Alleen een probleem als je het rolluik helemaal oprolt de bak in? Klemt hij misschien als je hem helemaal oprolt op het punt waar hij naar binnen de bak in gaat? Maw, als je hem helemaal oprolt tot in de bak en je zou met de hand het eerste stukje begeleiden om naar beneden te gaan (dus de bak uit) heb je dan ook geen probleem?
 

Stijn t

  • #3
Het is idd zoals je aangeeft. Als ik het rolluik niet volledig oprol is er geen probleem. Als ik deze beetje begeleid rolt hij ook af.
 

Robbie's

  • #4
Dan lijkt het er op dat het luik ergens klemt bij het laatste stukje dat naar boven gaat (laatste stukje rolluik dat ingang bak raakt/klemt). Misschien dat je rolluik zelfs te veel naar binnen wordt getrokken. Ik weet niet wat anderen voor feedback hebben maar ik ben geneigd om te zeggen : doe eens in de hoeken onderste gedeelte van je rollluik en het punt waar die hoeken die rollluik ingaan wat wat vet/olie. Wat gebeurt er dan? Of trek je je rolluik te hard aan waardoor hij klem op punt waar hij de bak in gaat. Als je het rollluik zachtjes tot boven laat gaan en niet aantrekt op het moment dat dat stuk de bak in gaat.... heb je het probleem dan ook?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu