Bovenvloerse leidingen

SquierJV

  • #1
Goedendag,

Naar aanleiding van mijn vorige post over het verhogen van de zoldervloer ( vanwege bovengrondse leidingen ) met bv pallets en de reactie daarop, wil ik het toch anders gaan proberen.
Dit is hoe mijn vloer er uitziet:

Er ligt ongeveer 15 meter aan elec. leiding ( naar de plafonds van slaapkamers etc ). Deze wil ik gaan proberen te verzinken in de vloer en daar dan ondervloer en vloer bovenop leggen.
Ik zie echter nergens een soort torturial of diy of video, reeks afbeeldingen over leidingen verzakken / verzinken in de vloer op Google. Kan iemand mij hiermee aansturen, tips, foto’s?
Het grootste probleem lijkt mij het zagen in de balken om daar de leidingen doorheen te laten gaan. Hoe doe je dat. Hoe maak je van bovenaf een gleuf in een balk om de leiding daar op te leggen. Speciaal gereedschap?
Alle tips welkom ( fotoprojecten, links, video’s...)
Bij voorbaat dank,
Marc
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Sleuven zagen in balken is not done
Moet je toch door de balken dan een gaatje boren in het midden van de balk, de balk blijft dan op sterkte, een sleuf onder of boven verzwakt de balk.
Kun je niet voor de isolatie langs?
 

SquierJV

  • #3
Hoi Jan
Dank voor je bericht.
Sleuven ga ik dan niet zagen, maar door de balk heen. Bedankt voor de tip.
Voorlangs de isolatie ga ik zeker ook doen, omdat dat toch weer een paar meter scheelt, maar ik moet uiteindelijk toch weer midden in de kamers daaronder terecht komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu