Koudebrug aansluiting schuine kap aan bestaande buitengevel

Twente

  • #1
Beste mensen,

We zijn van plan om een opbouw (schuine kap) op de garage te gaan maken.
Het plan is om dit met behulp van een aantal vaklieden meest zelf uit te voeren.
Nu heb ik het met de constructeur over gehad hoe ik de aansluiting tussen de schuine kap en de bestaande buitengevel zou moeten uitvoeren.
De situatie is dus zo het is een dubbel blok met 1 schuine kap over beide woningen. Ernaast hebben we een garage met daarvoor een carport. De kapconstructie welke we daarbovenop willen plaatsen loopt dan dus van voren op naar achter en dan achter met het schuine dakvlak van de woning weer mee naar onder.
De aansluiting welke het schuin oplopende dak dus dan maakt met de huidige buitengevel wordt vaak uitgevoerd middels het vastzetten van een draagbalk direct tegen de buitengevel waaraan de gordingen voor de nieuwe schuine kap vastgezet worden.
Nu is mijn vraag dus moet daar toch nog iets van een koudebrug isolatie in de buitengevel gemetseld worden (foamglas) ten hoogte van de schuine balk welke aan de muur wordt geschroefd of is dat niet nodig.
Het dakvlak wordt uitgevoerd in 235mm dikte balklaag met even zo dikke glaswol isolatie.
Ik zie veel foto's van aannemers op het web die het blijkbaar niet doen, ook mijn constructeur zegt "je kan ook roomser dan de paus zijn" maar ja wat is wijsheid.


Zie bijlage voor deel van bouwtekening.
PS de linkerpijl zou dan eventueel het foamglas in de achtergevel zijn van boven naar onder indien dit ook gewenst zou zijn.

Mocht iemand hier iets meer over weten, dan graag.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Dit is geen klusvraag, zie de forumregels.
Er is een constructeur en een aantal vaklieden aan het werk, die horen op de hoogte te zijn welke maatregelen er genomen moeten worden.

Hier gaat dus een slotje op.

Succes met de klus.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Na intern overleg is besloten het slotje op te heffen.
Het gaat alleen om reacties over de koudebrug.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu