Druppelend geluid in CV ketel maar geen water te zien

Dennuzzz

  • #1
Beste klussers,

Ik heb een Intergas Kombi Kompact HRE 24/18.
Ik heb heel de dag al de verwarming aan en heb niks gemerkt. Ik ga zojuist douchen en na het douchen merk ik een druppeld geluid op in de CV ketel. Het begon met een druppel per 4-5 seconden.
Ik heb hem uitgezet en nu 20 minuten gewacht. Het druppelen is nu veel langzamer, maar nog steeds wel een druppel per 7-10 seconden.
Na 40 minuten is het gestopt.
Ik zie echter helemaal geen water, niet onderin de ketel of ergens uit een aansluiting komen.
Het klinkt ook alsof de druppels in de condensafvoerbak vallen. Dit is de zwarte bak die aansluit op de zwarte buis die bovenin de ketel eindigd. Dit hoorde ik voorheen nooit.

Hieronder een foto van de CV ketel:


Kunnen jullie mij verder helpen en vertellen wat ik moet doen om dit op te lossen en of hoe ernstig dit is?
 

Marcn88

  • #2
Waarschijnlijk condens wat door de afvoer in de condensbak valt waar iets water instaat, dit omdat waarschijnlijk aluminium oxide onderin de condensbak ligt waardoor er iets meer condens instaat en dus een druppelgeluid veroorzaakt.
Niet veel om u zorgen over te maken dus aangezien het er verder allemaal droog uit ziet, en een wisselaar van dit merk die cv of tapwaterzeidig lek is in de wisselaar zelf heb ik nog niet gezien.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu