Overgang koud platdak / plafond afsluiten van ventileren

BjornS

  • #1
Goedenavond,

Tijdens een verbouwing thuis loop ik tegen het volgende aan.
We wonen in een oud huis uit 1917 en zijn in de afgelopen 5 jaar tegen vele wazige oplossingen en verbouwing keuzes aangelopen.

Nu heb ik in 1 deel een koud platdak, welke aansluit op de tussen verdiepingsvloer via de draagbalken. De koude lucht ventileert hierdoor goed tussen het plafond boven onze keuken en onder bovenliggende slaapkamer.

Er is op dit moment geen mogelijkheid om het dak te vervangen voor een warm dak oplossing. En dit zal voorlopig nog wel een koud dak met steenwol en dampremmend scherm blijven.

Maar wat ik vooral zou willen weten.
Is het mogelijk om het plafond te vullen met steenwol en daarna de openingen tussen de draagbalken af te sluiten met PUR?

Hierna zal er geen ventilatie meer onder de slaapkamer vloer zijn vanuit het platdak....

Bvd
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Die ventilatie kan je het beste zo snel mogelijk weghalen. Nergens voor nodig, kost alleen energie en comfort.

Let alleen op dat eventuele balkkoppen in de buitenmuur niet daardoor gaan rotten.
 

BjornS

  • #3
Daar dacht ik zelf dus ook aan.
Heb het ook aan een aannemer gevraagd, maar hij zei dat ik het voor de zekerheid beter open kon laten...

Zal ik het dan met cellenbeton opvullen en daarna afpurren of gewoon alle gaten vullen met pur?

Het platdak is verder wel gewoon geventileerd en de balk uiteindes komen aan de ene kant onder het plat dak uit en aan de andere kant tegen/op een binnenmuur.

Voor de duidelijkheid in de foto's kijk je vanonder het platdak richting de keuken muur, waar de slaapkamer boven ligt.


 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu