Fundering Schuur - hoogteverschil 60 cm

Robmalschaert

  • #1
Beste klussers,
Mijn eerste post hier en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben van plan om de achteruin flink aan te pakken. Tuinarchitect heeft ontwerp gemaakt, maar ik sta nu voor het volgende dilemma.

Ik wil een schuur gaan optrekken. Houtskeletbouw, puntdakje (groendak) goed isoleren want ik ga de schuur in tweeën delen. Een deel klassieke schuur (opslag gereedschap, fietsen etc). En tweede deel wordt kantoor aan huis. Moet dus wel een beetje comfortabel zijn.

Punt is een beetje dat er wel wat hoogte verschil is. Het afstapje is nu bedacht, precies in het midden van de schuur. Zie ook bijgevoegde tekening (uitsnede uit groter ontwerp).


Het hoogteverschil is 60cm, wat ik met een trap wil overbruggen. Mijn vraag is nu het volgende:

Hoe zwaar moet ik de fundering maken? Zat zelf aan vorstrand te denken en een betonvloer uit één stuk.

Hoe vang ik dat hoogeverschil op: de vloer van het eerste gedeelte (onderaan tekening) ligt namelijk 60 cm hoger, dan het achterste gedeelte.

Hoe pak ik dat het beste aan. Iemand een idee hier?
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk...
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #2
Als je het goed wilt aanpakken en je weet zelf niet hoe investeer dan ook een paar euro in deskundig advies.
van een bouwkundige.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu