Advies over afwerken betonvloer

Timpel

  • #1
Beste,
Wij bouwen onze carport om tot garage die in de toekomst misschien wordt gebruikt als aanleunwoning.
De garage staat enkele meters van het huis verwijderd. Er is voldoende stroom aanwezig.

Ik heb een vraag over de vloer. Hierin wil ik graag elektrische vloerverwarming, omdat mij dit het makkelijkst lijkt. Anders moet ik cv leidingen gaan leggen vanaf ons huis en die zijn onder het huis slecht bereikbaar om aan te sluiten ivm vloerisolatie in de kruipruimte.

De vloer in de garage is nu als volgt:

---beton (wordt deze week gestort, kan aangepast worden)---
---10 cm dik piepschuim----
---Zand----


Ik twijfel over hoe ik nu het beste verder kan gaan.
Dit is misschien de meest logische volgorde. w

---- vloercoating (epoxy)----
----egaline----
----vloerverwarming elektrisch----
----dunne isolatieplaten---
----Zandcement 5cm----
-----beton----

Het beton wordt deze week gestort, ik twijfel erover om de zandcementdekvloer 'over te slaan' en het het beton hoger te laten storten, vervolgens direct op het beton isolatie platen en dan verder zoals beschreven.

De eisen voor de vloer zijn: Hij moet sterk zijn (auto, zwaar gereedschap, kolomboor etc.)
De elektrische vloerverwarming moet 'hoog' in de vloer zitten omdat hij anders niet kan werken.

De afwerking van de vloer moet glad zijn en vochtig kunnen worden (geen douche).

Ik zou het ook prima vinden om een betonlook (vlinderen/pleisteren?) te hebben, dat maakt mij verder niet uit.

Ik hoor graag eventuele goede ideeën of aanmerkingen. Het liefst natuurlijk met de kosten in ogenschouw.

alvast bedankt
Tim


 

Marcn88

  • #2
Als het ooit als aanleunwoning zou moeten dienen zou ik er een cv gestookte vvw in leggen hoh 10 en er water en gasleiding heen leggen tezamen met extra 230v groep utp en cai.
Dan is er de mogelijkhijd om er een kleine cv ketel neer te hangen die ook het warme water kan voorzien.
Zon vloer elektrisch opstoken loopt aardig in de papieren kwa verbruik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu