Compressor op tank aansluiten

Lionboys

  • #1
Goedenavond,

ik heb vandaag een losse compressor met motor gekocht. Ik had al een opslag tank van 270 liter.
De bedoeling is dat ik de compressor op de tank ga aansluiten. Ik weet ongeveer hoe ik dit moet doen maar ik hoop dat het met jullie hulp nog duidelijker zal zijn.
De samenstelling :




Nu weet ik dat ik de compressor moet aansluiten op de tank. De uitgaande zijde ziet er zo uit :




Weet iemand waar deze voor gebruikt zijn ?

Gr Nanne
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Dat geval op de bovenste foto met de ribbels is de koeling om de leiding van de cilinder naar de tank.
Voor de andere twee foto's graag nieuwe maken van iets grotere afstand en zodanig dat alles er goed zichtbaar op staat.
 

Lionboys

  • #3
Hallo Jan,

Bedankt voor de reactie! Ik had al een idee dat het een koeling was vanwege de koelribben.
Ik ga vandaag nieuwe foto's maken.
 

Lionboys

  • #4
Bij deze wat foto's ...






 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Het spijt me maar ik kan geen documentatie vinden en op de foto's kan ik het niet goed zien.
Bij een bedrijf dat handelt in compressoren weten ze het misschien.
 

Lionboys

  • #6
Oke in ieder geval bedankt voor je hulp.
Maar als ik het einde van deze leiding dus achter de koelribben aansluit op de tank en ik zet op de tank een drukschakelaar, manometer,overdruk ventiel dan moet het toch werken.?
 

Vlugge Japie

  • #7
Dat messing geval achter je geribbelde buis is waarschijnlijk de terugslagklep en daar zit een kogel of een rubbertje in zodat de tankdruk niet op je zuigers komen te staan.
Dat spoeltje is een klep om de leiding drukloos te maken zodat je compressor niet tegen al een bestaande druk moet pompen.
Je pressostaat dus rechtstreeks op je tank zetten.
 

Lionboys

  • #8
Kinkt logisch. Zal eens kijken hoe deze "klep" eruit ziet.

Dus als ik nu hier mijn leiding op aan sluit (foto hier onder ) en deze op de tank aansluit dan moet dit zo goed zijn? Dit wil ik met koperen buis doen.


En op de tank mijn pressostaat.

Dan hoef ik deze niet perse te gebruiken?
 

Lionboys

  • #9
Nog even snel wat foto's gemaakt..
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu