Koper vervangen voor tyleenleiding

Arnold01

  • #1
In mijn waterput (met meter) ong. 15 meter voor mijn huis komt nu het water binnen met een kunstofleiding 24 of 25 mm. Dan volgt de watermeter en gaat de leiding over in 15mm koper (over 15 meter) naar mijn kelder.

Ik wil dit vernieuwen omdat het koper volgens twee aannemers niet meer in beste kwaliteit is en ik met een iets grotere leiding (20mm) iets meer water uit de kraan hoop te krijgen.

Ook wil gelijk na de meter een T-stuk maken om zo 20mm tyleen naar mijn achtertuin te leggen t.b.v. aftappunt in de tuin.

Vragen:

Hoe ik kan ik de tyleen aansluiten op de watermeter? Ik kan nog niet echt het goede koppelstuk vinden. Zijn deze er wel?

Kunnen schroefkoppeling voor tyleen onder de grond worden gelegd?

Hoe sluit ik de 20 mm tyleen in de kelder aan op de met de verbouwing vernieuwde meerlagenbuis? (Deze is met uponor koppelingen aan elkaar verbonden.) Is hier ook een koppelstuk voor? Even afhankelijk waar ik in de kelder aansluit is dit 15mm of 20mm.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Plaats even een foto van de watermeter, niet van al te dichtbij.
 

Arnold01

  • #3
Bijgaande de foto's (als het goed is :D )



En de aansluiting in de kelder

 

Arnold01

  • #4
Ik kan natuurlijk ook ipv Tyleen meerlagenbuis gebruiken.
Weet alleen niet goed wanneer ik voor het een of ander zou kiezen. Er komt alleen koud water door te lopen en er komt dus een afsplitsing naar de tuin. Vandaar dat ik dacht aan tyleen. Lijkt mij ook goedkoper, maar moet dan natuurlijk wel aan te sluiten zijn.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu